lördag 1 juni 2013

Regnig lördag

Varför kan inte solen skina en dag som denna? Idag är det den första juni och det är officiellt sommar. Trots det har det regnat mest hela dagen.Vi hade planer för vad vi skulle göra idag och imorgon men de planerna gick i stöpet på grund av regnet. Hoppas det blir bättre imorgon trots att de lovat regn då också.
Igår satt jag uppe till kvart i ett och tittade på tv. Först såg vi finalen av Lets dance och när det var slut så satte jag i den sista Harry Potter-filmen. Den var jättebra. Sorglig, spännande och jättebra. Nu när jag är klar med alla böcker och filmer börjar det bli dags att läsa de tre böckerna jag fick i julklapp, Femtio nyanser-triologin. Det ska bli spännande. Hoppas de är bra!
Idag försökte jag lösa Melodikrysset på förmiddagen men det var en hel del jag inte kunde. Vek tvätten också som vanligt. eftersom vädret inte var det bästa förpassade jag mig till köket där jag gjorde ett par tårtbottnar till. Har gjort 2 hjärtformade chokladbottnar och en regnbågsbotten i form av en stjärna.
Ikväll tittade vi på Robert Gustavssons 25-årsshow på fyran. det var vissa grejer som var riktigt kul.
Hoppas nu att vädret är bättre imorgon och att vi slipper regn. Jag har några växter som ska planteras ut och det är ju inte kul att göra i regnet. Har planterat om mina ampeltomater idag. De har blivit riktigt stora fina plantor. Hoppas det hinner bli något av dem innan sommaren är slut.
Var hos Maria och Fredrik en sväng förut och lånade en resväska tills vi ska åka på kryssning på fredag. Fick också med mig Marias gamla dator hem. Hon har köpt en ny och då fick jag ta den gamla eftersom min ena dator är paj. Får väl se om den håller ett tag.
God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar