torsdag 13 juni 2013

Tårta

Idag har jag jobbat 6.45-16.00. Det har gått jättebra! Har haft en av sommarvikarierna med mig idag. På måndag börjar ju de första sin semester. Jag har 3 arbetsdagar kvar nu. Wihooo!!! Nu är jag ledig fredag, lördag och söndag, sedan jobbar jag måndag, tisdag och onsdag sedan har jag semester! Har bakat tårta ikväll. Blev ganska nöjd. Den blev högre än jag tänkt mig eftersom jag använde en botten för mycket. Hade ingen som var delad och fick därför ta 2 hela. På grund av det blev det ett extra lager fyllning också. Min Ahlgrens bilar grädde jag gjorde igår hade stelnat fullständigt i bunken till idag. Vispade runt lite i det och smetade sedan ut det på första lagret. I andra lagret hade jag hallonmoussen och i det tredje den klassiska vaniljkrämen. Täckte tårtan med smörkräm och min marshmellowsfondant. Lade på den vit i botten och sedan delade jag det som blev över och färgade i blått och grönt. Skar långa remsor och lade lite oregelbundet runt hela tårtan. Tryckte ut en blomma i blått och satte i mitten. Penslade på lite skimrande färg på den. Jag är ganska nöjd med resultatet. Anton ville ju ha en blå tårta och lite blå blev den ju.
Tittat på Once upon a time och Revenge ikväll. Det sistnämnda var det säsongsavslutning av och det var så spännande att jag satt med gåshud på hela mig. Attans banan vilket slut. Hur ska jag kunna vänta tills nästa säsong börjar??!!
Imorgon ska jag gå upp tidigt och göra mig och Anton fina till skolavslutningen. Säger därför god natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar