söndag 9 juni 2013

Hemma igen!!

Så var det gjort för den här gången. Det var kul. Har haft en jättebra helg. Alldeles för lite sömn och slösat alldeles för mycket pengar. Men, men.
Åkte med bussen från Gamleby i fredags klockan 11.15. Stannade i Ringarum och rastade och fortsatte sedan nonstop till Stockholm och färjeterminalen. Vi fick våra biljetter och sedan var det bara att knalla ombord. Fick hytten precis bredvid Jocke och Sofie på däck 9. Hytt nr 9309.
Vi åt buffé på kvällen. Dumt nog åt jag alldeles för mycket och var tvungen att vila en stund för magen ballade ur fullständigt. Som tur var gick det fort över. Vi spenderade mesta delen av kvällen vid dansbanan där det var ett band som spelade blandad musik. Drack några riktigt goda drinkar. Den ena hette Viking banan daiquiri. Det var med banan (hörs på namnet), både bananlikör och färsk banan och ananasjuice tror jag. Den andra var någon sort som smakade jordgubbar, vet inte vad den hette men den var också supergod.
Gick och lade oss alldeles för sent. Fick sova några timmar innan det var dags att kliva upp och äta frukost. En dusch gjorde att man piggnade till något bättre. Efter frukosten tog vi en timmes mycket välbehövlig siesta innan det var dags att göra Helsingfors. Vi promenerade runt och gick i en och annan affär, åt en burgare på McDonalds och så på väg tillbaka till båten hamnade vi mitt i en karneval. Det spelades sambamusik och gatan var packad med folk som ville se. Vi kunde inte stanna och se allt för det tog liksom aldrig slut. Det var imponerande outfits de hade mycket glada färger och fjädrar. Vissa var väldigt lättklädda också och visade upp både det ena och andra till många mäns glädje.
När vi kom tillbaka till båten tig vi en tupplur till innan det var dags för ny buffé. Denna gången åt jag precis lagom. Blev mätt men inte sådär övermätt. Tittade på en dansuppvisning innan vi förflyttade oss till karaokebaren där vi hoppades få höra folk göra bort sig. Tyvärr tröttnade vi ganska fort eftersom det bara var massa finnar som sjöng urtråkiga låtar på finska. Ingen höjdare.
Istället gick vi till spelautomaterna och slösade alldeles för mycket pengar. Drack ett par drinkar igen. En av dem var nästan som min Pina Colada jag gör själv fast i den här hade de hällt i lite tranbärsjuice också. Supergott! Det ska jag göra här hemma själv också någon gång.
Gick och lade oss lite tidigare igår än i fredags.
Gick upp imorse och duschade och packade i ordning lite innan frukosten. Åt en lagom frukost och gick sedan till Taxfree-butiken för att handla upp våra sista euro. Deg lyckades ganska bra. Har visst 20 cent kvar i plånboken.
Bussresan hem gick bra. Åkte genom flera rejäla åskskurar och hagel. Var trött som en gnu och hade svårt att hålla mig vaken. Var hemma vid ca. 14.40.
Anton blev glad när vi kom. Han har haft det jättebra hos farmor och farfar.
Jag hade ju lovat honom att se på Mio min Mio när vi kom hem så det var vi ju tvungna till. Jag höll på att somna flera gånger medan Anton satt på helspänn och tyckte det var så otäckt.
Har lagt in mina föräldradagar på försäkringskassan ikväll så jag får lite pengar framöver.
Hämtade ut ett paket från BonPrix förut också. Jag beställde ju lite mer grejer, bland annat ett par nya rosa byxor eftersom Daniel tvättat mina andra så de blivit missfärgade. Det var 3 toppar också som jag kommer behålla. Ska däremot skicka tillbaka ett par gula byxor eftersom de var alldeles för låga i midjan och en push-up-bh som satt jätteilla.
Nu ska jag sova. Ute regnar det. Jag hoppas det har slutat tills imorgon bitti och att solen skiner så jag kan sola lite.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar