söndag 16 juni 2013

Nu börjar nedräkningen!!

Vanlig sketen söndag. Började med att sova alldeles för länge vilket resulterade i att jag var helt slö under större delen av förmiddagen. För att få lite ny energi åkte vi upp till garpe och klättrade på de vidriga stigarna tills vi kom upp till lusthuset. Fick såna där äckliga flashbacks från skoltiden då idrottslärarna älskade att tvinga upp oss där. Hemskt.
När vi kom tillbaka hem igen dumpade Anton och jag av Daniel och så åkte vi till stan för att köpa jord. Var på Jula också som öppnade häromdagen. Köpte några solcellslampor som jag placerat ut bland mina blommor i trädgården.
När vi kom hem åkte Daniel iväg för att fixa nåt på sitt jobb. Då följde Anton med honom. Medan de gjorde det så började jag fixa med maten. Grillat stod på menyn idag. Passande nog kom det en regnskur lagom också så jag fick stå som ett fån med paraply över grillen.
Slängde ihop en liten rabarberpaj också. Tyvärr hann den inte bli klar innan det var dags för Anton att sova. Vi får ta den imorgon istället.
Tittat på Grease ikväll. Det var länge sedan. Är så laddad inför Brolle och letar inspiration överallt.
Skickat efter nya bhar ikväll. Skulle ha en bikini också men jag hittade ingen som föll mig i smaken. Får ta det en annan dag. Gick igenom mina bikinisar och upptäckte att alla utom 1 var för stor. Den var på gränsen. Jag som köpte massa nya innan Kretaresan förra året. Så här nu i efterhand kan man ju tycka att det var fruktansvärt onödigt. Men men. Det är för sent att ändra på nu.
Nu måste man väl ändå kunna säga att nedräkningen kan börja. Nu jobbar jag bara måndag, tisdag och onsdag sedan ska jag vara ledig fram till och med den 28 juli. Halleluja!!! Det ska bli så skönt.
Har en lång dag imorgon, 6.45-16.00. På tisdag jobbar jag 16-21 och på onsdag 13-21. Det är lite lagom.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar