torsdag 27 juni 2013

Vart försvann sommaren??

Idag var jag hurtig. Gick upp klockan 6 och gav mig iväg på promenad. Det var så skönt fast jag hade nog lite för mycket kläder på mig. Det var ju inte alls så kallt som det såg ut. Gick en lite längre sväng än igår.
Jack kom hit vid 7.45 och det började så bra med att de blev lite osams. Som tur var gick det över fort och sedan har de lekt hela dagen i ett kör. De har varit ute och inne om vartannat. Jag har roat mig med att städa. Har lagt fokus på vardagsrummet idag. Har äntligen fått undan allt Antons lego. Mamma, pappa och Maria kom med hans bokhylla idag. Den vi köpte på loppis igår. Tyvärr passade den inte på den väggen jag ville ha den på så vi var tvungna att täcka över stackars Tiger på väggen. Det blev ändå ganska bra.
Har tvättat all soffklädsel som nu hänger på tork överallt känns det som. Har putsat alla fönster i vardagsrummet på fyra sidor. Det som fattas nu är gardiner i stora fönstret och några dukar. Sedan har jag det hemska datarummet och hallen kvar att städa.
Pappa ringde förut och frågade om jag inte ville ha deras gamla spis eftersom de köpt en ny. Problemet är att det är en 60 cm bred spis och vi har 70 cm. Pappa lovade dock att fixa det på något snyggt sätt så imorgon kommer de hit med den. Kommer bli annorlunda med en spis med häll istället för plattor som knappt fungerar. Den är ju inte rostfri men det kommer ändå bli betydligt bättre än skiten vi har nu.
Cyklat en sväng med Anton idag igen. Han börjar trötta på att vara ute varenda dag men jag tänker inte ge mig. Idag cyklade jag också och det tyckte han var kul.
Tittat på Once upon a time ikväll. Höll på att glömma det. Man blir lite veckovill när man har semester.
Anton somnade blixtsnabbt ikväll vilket jag kan förstå. Han gick upp tidigt och har hållit igång hela dagen.
Imorgon tar jag nya tag med en ny promenad och mer städning.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar