fredag 21 juni 2013

Kaos

Sov alldeles för länge i morse igen och vaknade inte förrens 9.30. Då hade vi ju redan missat halva sommarlovsmorgon. Typiskt.
Åkte till stan vid strax efter 11. Det var molnigt och regnet hängde i luften så därför tog vi beslutet att strunta i stranden. Det får bli en annan gång. Så istället åkte Anton och jag till stan. Det var fruktansvärt mycket folk i rörelse. Massa trafik och trångt på affären. Vi var på några loppisar och jag köpte några scarfsar/bandanas som gick i rosa ton. Hittade också några väskor som jag tyckte kändes 50-tal. Köpte 2 stycken. Handlade på Willys och åkte hem igen. Stannade på Ica maxi för att köpa jordgubbar men det var 10-15 personer före mig i kön så då orkade inte jag stå där plus att jag hade köpt glass på Willys som jag inte ville skulle smälta helt.
När vi kom hem följde Daniel med på loppis här i byn. Jag var på jakt efter en gammal hederlig locktång. Hittade en på hand i hand som jag köpte för 25:-. Hittade även en färgmäsdigt perfekt scarfs/bandana. Den var enfärgad i ljust rosa.
Var hos mamma och pappa en stund och visade mina fynd. Mamma tyckte mina väskor var lite tantiga. Tittade lite på nätet och såg en väska där som jag sett på någon av loppisarna. Det blir en ny loppisrunda på måndag. Var på Hand i hand igen men där var det inte. Kanske Erikshjälpen men de hade stängt när jag kom tillbaka. Hoppas jag hittar den. Annars har mamma lovat att virka en åt mig. Vi får se.
Ikväll har jag testgjort en av mina eventuella frisyrer. Det blev faktiskt ganska bra. Måste dock öva lite till.
Idag har det varit min namnsdag! Grattis till mig!
Nu ska jag sova. Imorgon är det midsommarafton.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar