fredag 26 april 2013

Jag hatar klädaffärer

Idag när Anton och jag gick upp konstaterade vi ganska snabbt att han skulle få vara hemma från skolan idag. Han hostade en hel del och snorade och så kändes han lite febrig.
Jag skulle ju åka till stan när jag lämnat honom i skolan men jag fick vänta tills Daniel vaknade.
Var på Kappahl igen. Har ju fortfarande ett presentkort därifrån. Hittade ett par byxor som satt skitbra. Tyvärr ballade jag ur igen och gick tomhänt därifrån. Knäppa mig. Fast nu ångrar jag mig lite och kommer nog åka in och köpa dem så fort jag får chansen. Kanske. Jag blir genomsvett av klädaffärer. Jag verkligen hatar att gå där och titta. Usch.
Var på Willys och handlade lite och sedan på Karlsson och köpte regnkläder till Anton. Hans fodrade börjar bli för varma nu. Det får bli att tvätta dem och hänga undan. När det är aktuellt med varmare kläder igen har han garanterat växt ur dem. Jag älskar att handla kläder till Anton. Det skulle jag kunna göra varenda dag om jag hade pengar. Till mig är det bara postorder som gäller. Jag älskar att beställa hem kläder på postorder.
Jobbat 16-21 idag. Vi var 4 personal ikväll vilket är lite lyxigt så det har varit lugnt. Det blir nog skillnad imorgon när jag tror vi bara är 2. Då lär vi ha att göra.
Åt räkor när jag kom hem och har tittat på Revenge och Sofias änglar som jag spelat in. Revenge är bara så spännande.
Imorgon jobbar jag 12-21. Det är vårmarknad i Gamleby imorgon. Jag hade ju planerat att lämna Anton i skolan och sedan gå på marknad men eftersom han är sjuk så går ju inte det. Daniel vaknar någon gång efter 11 så då blir det för mig att stressa iväg. Jag måste köpa strumpor. Sist hade de 14 par för 100:-. Det är bra pris. Har kommit överens med mina arbetskamrater att jag kommer så fort jag kan. Antagligen blir jag lite försenad.
Nu säger jag god natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar