tisdag 2 april 2013

Tutt-tårta!!

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det Daniels 37-årsdag. Hurra hurra hurra hurra för Daniel idag.
För ett tag sedan sa Daniel på skoj att han önskade sig en brösttårta när han fyllde år. Men man ska aldrig säga så till mig. För det kommer jag ihåg.
Så imorse när jag lämnat Anton på fritids åkte jag hem till mamma och pappa och satte igång.
Jag delade botten i 3 delar och fyllde med glasskräm. Jag lade första botten i en djup tallrik och byggde den där för att få rätt form. Sedan stjälpte jag upp den på ett fat. Spacklade med smörkräm får att få till rätt form.
Hade vit sockerpasta som jag färgade med vanlig hushållsfärg. Tog lite röd och lite gul. Är väldigt nöjd med resultatet. För att få till rätt färg på själva vårtgården blandade jag efter mammas idé i lite kakao i sockerpastan. Tycker nog det blev väldigt bra det med. En godis fick bli själva bröstvårtan. Är faktiskt mycket nöjd med resultatet.
Daniels reaktion? Jo han skrattade lite. Och tyckte nog jag var helt knäpp.
Tog med Daniel till stan för att köpa honom ett par skor. Han hittade inga som passade. Imorgon ska vi åka in igen och köpa ett par nya jobbarskor istället. Han fick ju presentkort av sin mamma och pappa och Maria, Sofia och Milly o i present. Sedan var mamma här förut och gav honom ett till från henne, pappa, Maria, Fredrik, Malin och Stefan. Så nu kan han köpa skor för 950:-. Det borde han ju hitta några bra för. Vi ska även köpa ett par rejäla knäskydd för det behövs också.
Var på Erikshjälpen en sväng innan vi hämtade Anton och där hittade han ett par helt nya jobbarbyxor. Etiketterna satt kvar. De kostade 89:-. Det är lagom pris.
Jobbat 16-21 idag också. Det var precis lika lugnt idag som igår fast vi var en personal mindre idag. Nu är jag ledig i 2 dagar. Imorgon ska vi äta middag hos Daniels föräldrar och på torsdag ska jag till Maria och pyssla.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar