söndag 21 april 2013

Min bil!!

Jobbade igår mellan 7-17 och sen hände det inte så mycket mer. Tittade på tvn och åt lite räkor innan det var dags att sova för att orka upp till dagens pass.
Jag åker alltid ett varv på byn innan jobbet för att vakna till. Det är liksom tradition. Idag när jag åkte förbi Preem så såg jag något gult stå där och lysa åt mig. Min bil! Min fina gula bil. Nu är det vår på allvar.
Eftersom jag jobbat till 17 idag också ringde jag hem till Daniel så han och Anton fick gå ner och hämta bilen. De åkte en sväng för att ladda batteriet som brukar vara ganska urladdat efter en vinter i dvala och sedan har Daniel spenderat eftermiddagen med att koppla in stereo och nya högtalare för att jag ska få lite bättre ljud. Det blev bra. De gamla högtalarna var urdåliga. Nu behöver bara bilen tvättas av lite både på in och utsida så den blir blank och fin.
Är ledig i 2 dagar nu efter att ha jobbat helgen. Fast imorgon ska jag på möte 2 timmar på eftermiddagen. Ska bli intressant. Har fått en kopia idag på det som antagligen kommer bli mitt nya schema och det ser mycket bra ut tycker jag. Faktiskt.
Har suttit ikväll och uppdaterat mitt usb-minne och lagt in lite ny musik. Så nu kan jag spela ordentligt.
Daniel tog ut min cykel från källaren idag också men när han skulle pumpa den var pumpen trasig så jag får väl vänta med att cykla ett tag till.
Min fot är mycket bättre så imorgon planerar jag en promenad efter att jag lämnat Anton i skolan. Hoppas på bra väder bara.
Nu ska jag sova.
God natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar