söndag 14 april 2013

Tjustfejden

Jag har blivit tjatad på i flera veckor och till slut gav jag vika. Jag har ju velat gå men eftersom vädret varit så otroligt uselt har jag ju inte varit ute och gått någonting sedan i september. Trots detta tog jag mig rumt banan på 2 timmar och 10 minuter, något som jag är väldigt nöjd med. Hela kroppen var med på noterna, det var inget som protesterade. Däremot nu ett par timmar senare är jag stel i hela benen och känner att det kommer vara ännu värre imorgon. Men men. Hade Maria och Malin med mig som sällskap. Maria fick gå långsammare än hon brukar medan Malin och jag hade ungefär samma tempo. Fick en fin tavla för besväret som ska ramas in och hängas upp på någon för ändamålet passande plats.
När vi kom hem tvättade Daniel och jag av bilen lite. Den var ju yttepytte lite skitig. Daniel och Anton åkte hem till Carina och Lelle en sväng och jag hoppade in i duschen. Det var välbehövligt.
Letade fram ett broderi som jag haft liggande i flera år men aldrig påbörjat. Men eftersom vädret var så underbart härligt idag och jag sett både bin och fjärilar tyckte jag det kunde vara lämpligt att påbörja min löpare. Motivet är nämligen väldigt somrigt. Jordgubbar och smultron. Hann inte så långt dock innan pojkarna kom hem igen. Daniel satte sig vid datorn och jag satt bredvid och tröttheten bara kom över mig. Till slut orkade jag inte hålla ögonen öppna längre och somnade på soffan. När Daniel väckte mig igen var det dags att laga mat. Tacos blev det idag. Så himla gott.
När det var dags för Anton att sova läste jag lite för honom först. Vi satt i soffan och rätt som det var såg jag något i pereferiseendet som rörde sig. Reflekterade inte så mycket över det då men när det kom tillbaka igen vred jag huvudet och såg då att det var en liten mus. Antagligen har katten släpat in den tappat den och så lyckades den smita. Vi öppnade altandörren och till slut lyckades Daniel jaga ut den.
Nu ska jag strax gå och lägga mig och lyssna lite på Harry Potter. Jag har ju fortfarande halva sista boken kvar. Så nu blir det att lyssna så jag kan se de sista två filmerna.
Imorgon är det vägningsdag. Får se om promenaden tagit bort nåt hekto. Hoppas det!
God natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar